Assyrian Monitor condemns the terrorist bombings against churches in Sri Lanka  

1920px-Flag_of_Sri_Lanka.svg

With deep shock and sorrow on this Easter Sunday the Assyrian Monitor For human rights expresses its solidarity with the churches and people of Sri Lanka following the news of the bombings of churches and hotels which have claimed a reported 200 lives and injured many more.

We call on the Sri Lankan authorities to institute quick action to investigate thoroughly these incidents and to bring the perpetrators to justice, to ensure the safety of places of religious worship and to prevent any individuals or group taking the law into their hands or provoking acts of intimidation or violence against any community or group.

يعرب المرصد الآشوري لحقوق الإنسان عن تضامنه في عيد القيامة هذا العام مع كنائس وشعب سريلانكا، وذلك في اعقاب سلسلة من التفجيرات الارهابية التي استهدفت عدد من الكنائس والفنادق صباح يوم امس الاحد المصادف في 21 نيسان / ابريل 2019، والتي اودت بحياة اكثر من 200 شخص، وجرح المئات.

في الوقت ذاته ندعو السلطات السرلانكية إلى اتخاذ اجراءات سريعة للتحقيق في هذه الحوادث وتقديم مرتكبيها إلى العدالة، ، وضمان سلامة أماكن العبادة الدينية ووضع حد لأي فرد أو جماعة من العبث بأمن السكان الامنين، أو استخدام العنف ضد أي مجتمع أو مجموعة ولاي سبب كان.

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *